אימוני קראטה מותאמים לאוטיזם והפרעות קשב וריכוז

שוטוקאן קראטה-דו:

מאומנויות הלחימה המסורתיות שמקורה ביפן. קראטה משמעותו "היד הריקה", מכלי נשק ומכוונות זדון. הקראטה משמש אותנו ככלי לפיתוח אישי, ולהגנה עצמית בלבד, באמצעות שילוב של טכניקות בסיס, תבניות תנועה וטכניקות קרב.

אומנויות לחימה טיפוליות:

כ-50% מהתלמידים בדוג'ו הינם אוטיסטים ו/או הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות.
הקראטה הוא כלי חינוכי-טיפולי המשפיע באופן ישיר על מגוון של מיומנויות גופניות, קוגנטיביות, אישיות וחברתיות, באמצעות הצבת מטרות ויעדים אישיים לכל תלמידה ותלמיד, אתגרים, והזדמנויות.
קראטה הינו אמצעי לשילוב איכותי של מתאמנים אוטיסטים ברמות החובבניות והמקצועיות כאחד (נבחרת, תחרויות, אירועים בינ"ל ועוד).
הקראטה משפר את איכות חייהם של המתאמנים ותורם לשיפור הביטחון העצמי, הדימוי העצמית ותחושת המסוגלות האישית.

תוכניות חינוכיות:

אומנויות לחימה טיפוליות הינה תוכנית המאושרת במערכת גפ"ן במשרד החינוך, ומספרה 3097. ניתן להזמינה למוסדות בכל רחבי הארץ.
אומנויות לחימה מוכיחות את עצמן ככלי חינוכי-טיפולי ואנו גאים בשותפות החינוכית עם בתי-הספר והמסגרות החינוכיות, בחשיפת ילדים ובני נוער לענפי הלחימה במהלך שעות הלימודים, דבר המבטא תפישה חינוכית הוליסטית מנצחת!

מטרות התוכנית נגזרות מדרישות המסגרת, ומתבססות על מטרות יסוד:

  • הקניית הבסיס התנועתי באומנויות לחימה, באמצעות אתגרים מוטורים וקואורדינטיביים, ליצירת בסיס טכני משולב עם עקרונות התנהגותיים של נימוס וכבוד ההדדי.
  • העצמת החניכים והחניכות ושינוי תפישת הדימוי העצמי והמסוגלות האישית.
  • ניתוב אנרגיות ואגרסיות לאפיקים חיוביים תוך יישומם בעבודה בצוות, בקבוצה ובזוג, ותרגול מיומנויות חברתיות ובין-אישיות.
  • התמודדות עם אתגרים המפתחים יכולות וויסות עצמי, שליטה עצמית ודינמיקה קבוצתית.
  • הארכת טווח הקשב והריכוז ושיפור מיומנויות קשב וריכוז כמו: התמדה, התמודדות עם משימות מורכבות ומרובות, כאנלוגיה להתמודדות עם אתגרי החיים: בביה"ס, בבית, בשעות הפנאי וברמה האישית.